בידור וטלוויזיה

"המדובבת השקרנית": שרפה לעצמה את קריירת הגיימינג

קריירה בעולם הגיימינג ובעיקר כזאת שמשלמת טוב היא חלום רחוק שרבים היו מוכנים להקריב בשבילו הרבה מאד, אבל למדובבת אחת מפורסמת שעלהת בחודש האחרון לכותרות בתקשורת הבין לאומית של תעשיית הבידור כל זה לא הספיק. המדובבת, הלנה טיילור (Hellena Taylor) שאחראית על קולה של הגיבורה הראשית בסדרת המשחקים 'ביונטה' (Bayonetta) עלתה לכותרות לאחר שמתחה ביקורת נוקבת בחשבון הטוויטר שלה על כך שחברות המייצרות ומפיקות משחקים "עושות קופה" על גבם של האמנים שמקבלים "הרבה פחות כסף ממה ששווה העבודה שלהם", ויצרה "כדור שלג" של ביקורת תקשורתית שהלך והתגלגל עד כדי חשיפה לפיה המדובבת "הפגועה" היא בכלל שקרנית שהסתירה הכנסות ממעריציה וייתכן כי אף מהרשויות.

סדרת 'ביונטה' בה מדובבת טיילור את קולה של מכשפה-לוחמת המחזיקה בזוג אקדחים קטלניים, שיער המתפקד ככלי נשק יצירתי ושלל כוחות קסם הרסניים, הפכה בשנים האחרונות ללהיט בין לאומי עם קהילת מעריצים גדולה יחסית, לאחר השקה מוצלחת מצד סטודיו המשחקים 'פלטיניום גיינס', ביקורות מהללות בתקשורת ועשרות כוכבי 'יוטיוב' מפורסמים שקראו לשני המשחקים הראשונים בסדרה "הדבר הכי טוב שקרה לז'אנר ה-RPG (משחקי תפקידים) כבר הרבה זמן". בחודש אוקטובר האחרון, כאשר פורסם כי טיילור לא תשוב לדובב את ביונטה במשחק השלישי בסדרה, היא מצאה לנכון למתוח ביקורת על מודל התשלומים של 'פלטיניום גיימס', השכר שהיא מקבלת והתנאים שמקבלים אמנים בתעשיית הגיימינג באופן כללי. לדבריה, היא פנתה אל יוצר המשחק הידאקי קאמייה וביקשה העלאה, אשר לאחריה הוצעה לה "הצעה סופית בהחלט" בסך 4,000 דולר, אותה היא כינתה "לא מוסרית".

באותו סרטון מסרה טיילור למעריצים הרבים של סדרת המשחקים המצליחה כי היא "לא מפחדת לשבור הסכמי סודיות" החלים על החוזים שעליהם חתומה מול הסטודיו, כיוון שאמרה שאין לה יותר מה להפסיד. לפי הדברים שהציגה, הסטודיו "יכול להרגיש חופשי לתבוע אותה" כיוון שאין לה מה להציע להם שכן היא במצב כלכלי רעוע, ולכאורה לא מחזיקה בבעלותה אפילו רכב. מעריצים רבים של הסדרה המצליחה היו בהלם והגיבו בחריפות נגד "רדיפת הבצע" בה עוסקים לכאורה הבכירים בסטודיו ונגד "מצבה המצער" של הכוכבת שננטשה, אך מכאן הסיפור קיבל במהירות תפנית מפתיעה.

במסמכים שפורסמו מספר ימים לאחר הסרטון שהעלתה טיילור לרשתות החברתיות, המפרטים את ההצעה שקיבלה טיילור בעבור דיבוב דמותה של 'ביונטה' במשחק החדש לאחר שזו הגיעה לידי גורמים המקורבים למגזיני העסקים 'בלומברג' ו-'VGC', התגלתה האמת. בעבור סך הכל של 20 שעות הקלטה באולפן, לאורך חמישה ימי עבודה באורך כ-4 שעות כל אחד, הוצע לטיילור סכום של יותר מ-15 אלף שקלים, שהוא כמעט פי 4 ממה שסיפרה עליו למעריצים בטענותיה נגד "התשלום הנמוך שמרוויחים אמנים אמיתיים בתעשייה המלוכלכת הזו". לפי אותם מקורות שצוטטו במגזינים הללו בפרסומים שראו אור לאחר תחילת התקרית המתוקשרת של 'פלטיניום גיימס', ההצעה שקיבלה טיילור עומדת על סכום שהוא לא רק מעל הסטנדרט המקובל איגוד המדובבים בתעשיית הגיימינג, אלא אף מהווה העלאת שכר בהשוואה למה שקיבלה בעבור אותו היקף של עבודה במשחק הקודם.

לאחר שנחשפה בשקריה, מיהרה טיילור לפרסם בחשבון הטוויטר שלה מספר פוסטים שנועדו "לתקן את הטעות ולהגן על שמה" בהם היא מאמתת את המידע החדש ובו בזמן סותרת את הטענות הקודמות שהעלתה במקור נגד "הסטודיו תאב הכסף". בפוסטים הללו ציינה טיילור כי "כמו שאמרתי, ההצעה הראשונה הייתה נמוכה מידי. הסכום עמד על 10,000 דולר. בואו נזכור שזה מותג שהרוויח 450 מיליון דולר. כשכתבתי להידאקי קאמייה הוא הציע לי עוד 5,000 דולר, אז סירבתי", אך לא היה בכך מספיק כדי למנוע ממנה להפוך לבדיחה החדשה של תעשיית הגיימינג ולמי שרבים הגדירו בתור "המדובבת השקרנית שלא תועסק עוד לעולם".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button