טכנולוגיה

מאחורי המצלמה: מפיק 'אווטאר' חושף טכנולוגיה בהוליווד

הסרט "אווטאר: דרכם של המים" (הסרט השני בסדרה) שעומד לצאת לראשונה לבתי הקולנוע מסביב לעולם בחודש הבא בתאריך ה-15 לדצמבר, ממשיך את דרכו של אחד הסרטים המצליחים ביותר בהיסטוריה ששבר לא מעט שיאים טכנולוגיים והיה הראשון לאמץ שיטות חדשניות של הפקת אפקטים מיוחדים בניצוחם המשותף של של הבמאי ג'יימס קמרון והמפיק ג'ון לנדאו. 13 שנים אחרי שהסרט הראשון בסדרה שבר את הקופות בכל העולם, הכניס למעלה משני מיליארד דולר והפך לסרט הרווחי ביותר שיצא לבתי הקולנוע אי פעם, רבים מצפים בקוצר רוח לגלות מה יעלם בגורלם של בני הנאבי וכוכב פנדורה, ובעיקר לראות אילו אפקטים מיוחדים ירהיבו השנה את עיניו של העולם כולו.

מפיק הסרט החדש של "אווטאר", ג'ון לנדאו, התראיין לאתר ynet באירוע שנערך בלונדון לרגל השקת הסרט המתקרבת בחודש הבא, וסיפר על הטכנולוגיה המתקדמת שבאמצעותה הפכו כוכבי הסרט הראשון – סם וורתינגטון, סיגורני וויבר וזואי סלדנה – ליצורים כחולים דמויי-אדם הנראים כמו פיסת אנימציה "נקייה" שתוכננה ועוצבה היטב על ידי רב-אמן. לדבריו, אנימציה היא לא גורם שמעורב בעניין, אלא אפקטים מיוחדים אשר "נרקמים" על גבי "צילומים רבודים" המגיעים מ-16 מצלמות מקבילות המצלמות את פניהם וגופם של השחקנים בכל סצנה לאורך כל הסרט.

בתשובה לשאלה מדוע למעשה לא נעשה שימוש באנימטורים במקום בטכנולוגיה יקרה ומורכבת של רבידת צילומים אמיתיים עם אפקטים מיוחדים, השיב לנדאו כי "סרט אנימציה נעזר באנימטורים כדי להגדיר את ההופעות והמשחק של הדמויות – אנחנו לא. אפקטים מיוחדים זה שילוב של אלמנטים ויזואליים לתוך תמונה בעלת תנועה אמיתית. אם את יושבת וצופה בסרט של המיניונים, זה כיף גדול, סרט ענק, אבל הוא לחלוטין אנימציה. יש אנימטור בחדר שמתרגם את הקול של שחקן לתוך גוף ציורי שמופיע. אנחנו לא עושים את זה, אנחנו שמים את השחקנים שלנו שם בפנים. יש לנו 16 מצלמות שמצלמות את מה שהשחקן עושה וכשהחומרים מועברים לאפקטים המיוחדים, אנחנו מוודאים שהשחקנים שלנו הם אלו שנמצאים על המסך. לפני כמה ימים הנחיתי פאנל עם השחקנים ושאלתי את סם וורתינגטון איך הוא הרגיש כשראה את הדמות שלו בפעם הראשונה על המסך. הוא ענה שהוא ממש ראה את עצמו על המסך. התשובה שלו היא הסיבה שאנחנו לא סרט אנימציה".

אחת החשיפות המפתיעות ביותר בראיונו של לנדאו היא העובדה לפיה זה לא עומד להיות הסרט האחרון בסדרה. למעשה, הוא מספר כי "הסרט לקח הרבה זמן בגלל שלא באנו לעשות סרט המשך אחד, אלא ארבעה. על מנת לעשות זאת, כמו שעושים כל סרט – יש להתחיל עם התסריט. אף פעם לא תבנה בית בלי שיש לך את הבלו-פרינט, בלי תוכנית יסוד, ואנחנו כתבנו ארבע תוכניות יסוד שג'ים (הבמאי, ש"ג) יאהב וירצה לעשות. מעבר לתסריטים, תופתעו לגלות שהגודל של הסרטים הבאים גדול בהרבה מהראשון. היינו צריכים לעצב אותם, אחר כך לצלם אותם, ולא צילמנו רק את סרט ההמשך הראשון – צילמנו כבר שניים וגם את ההתחלה של סרט ההמשך השלישי, ולקח לנו זמן לעשות את זה נכון".

במטרה להעניק לקוראי הראיון "טעימה קטנה" מהסרט החדש, סיפר לנדאו לסיום כי "הסרט הראשון היה על יערות הגשם, אבל אם חושבים על זה, חלק רחב יותר מהעולם שלנו מכוסה מים, כך שמבחינתנו ללכת לכיוון הזה היה התפתחות אורגנית וטבעית שנתנה לנו הזדמנות להעביר את הצופים לעולם התת-ימי ולהראות להם דברים שלא ראו בעבר. 'דרך המים' היא פילוסופיה תרבותית של אנשי פנדורה שחיים ליד הריפים. הם חיים בהרמוניה עם המים והקיום שלהם תלוי בהם כמקור שנותן חיים אבל גם לוקח חיים. זה היה דבר שמאוד התרגשנו לעשות, להציג לצופים נקודת מבט נוספת וקצת שונה על האוקיינוסים ומקורות המים בעולם".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button